Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Skolan

Av mytwistedmind - 15 april 2013 13:54

Alla mins nog kanske hur det var det där soliga höstdagen när det var dags för första skoldagen , mamma sattde på mig ryggsäcken som jag ärvt från mina bröder sen cyklade jag iväg , cykelhjälm var det inte frågan om på den tiden utan faran fanns liksom inte på samma sätt då runt 1987.

Vi var ett gäng som tog sällskap och så var det dags , ska jag vara helt ärlig så minns jag väl inte så mycket mer än rasterna och hur vi spelade fotboll , jag var nog ganska duktig om jag inte missminner mig , det var en annan tid då  det här med mobbing såg inte ut på samma sätt som idag men visst fanns det , dock inte det här råa , mem samtidigt så kan ju inte en människa bestämma vad som känns kränkande för en annan.

Jag vet att jag hade vissa tics med näsan och med huvudet som jag skämdes för och fick även höra från vissa andra som härmade mig mig. Barn kan vara fruktansvärt grymma och det var jag nog även själv mot andra.

Vad gäller skolarbetet var jag inte alls intresserad , jag avskydde matte och jag minns vi skulle färglägga en bild genom att lägga ihopp t.e.x 3+2 av en del av bilden och det blev ju 5 och 5 = att det skulle Färgläggas ljusgrön.


jag är färgblind och målade alltid fel färger även om jag räknade rätt , så istället för att berätta att jag var färgblind  struntade jag i att göra det alls , då var jag 7 år och jag minns att jag hatade den där jävla färgläggningen.

Jaga tror det var där någonstans som intresset för skolan försvann och jag blev mer intresserad av det som var roligt , jag led av svår huvudverk genom hela grundskolan.


Mellanstadiet blev för mig en plåga med ord från fröken att du är omöjlg Johan och du bara ställer till det , jag blev så arg på fröken att jag gick hem till henne mitt i natten och stoppadde hela hennes och skolans lås fullt med smågrus så dom fick ringalåssmeden , roligt tyckte jag , men det tyckte inte fröken och läraren.  Jag var nog som fröknarna sa ett problembarn Som bara stal jlög och ställde till elende.  /Johan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mytwistedmind - 14 maj 2013 22:56


  ÄNTLIGEN efter mycket ångest , tjaj feldiagnostiseringar har jag fått en medicin som fungerear . !! Tack ...

Av mytwistedmind - 16 april 2013 16:27

Idag går det inte ens att gå in i en vanlig mataffär och betala i kassan utan att den som sitter i kassan undrar : Du ska inte ha en trisslott eller en andel till V75 , eller bomben?   NEJ , jag vill inte , jag är spelberoende och varje gång dom f...

Av mytwistedmind - 15 april 2013 14:11

Genom mitt liv har jag sårat så många , min familj , mina vänner och alla som någonsin trott på mig , innan har det liksom bara runnit av mig och jag har bara sett till mitt eget , att jag ska ha det bra , att andra ska ordna det jag ställt till med!...

Av mytwistedmind - 15 april 2013 14:10

Jag föddes som barn nr 3 med 2 äldre bröder , den äldsta jobbar i stockholm som lärare och den andra är polis i Göteborg . Vi har ingen kontakt pga hur jag levt mitt liv , dom vågar väl inte hoppas gång på gång att det ska ordna upp sig för mig ...

Av mytwistedmind - 15 april 2013 14:07

Jag har gått inom öppenvårdspsykiatrin många år nu och dom har försökt hjälpt mig med diverse mediciner. Jag känner själv att jag inte fått den hjälp jag behöver då jag redan för 3 år sedan sa att jag har en neuropsykriatisk funktionsnedsättning ,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mytwistedmind


Ovido - Quiz & Flashcards